Odbiór zatrzymanego prawa jazdy - KORONAWIRUS

Odbiór zatrzymanego prawa jazdy - koronawirus

Wymagane dokumenty

Jeśli masz zatrzymane prawo jazdy nie dłużej niż 1 rok lub po przekroczeniu limitu punktów karnych (po zdanym egzaminie) i okres kary już minął, możesz złożyć wniosek o zwrot zatrzymanego uprawnienia.

Sprawę załatwia się osobiście. 

 WZÓR WNIOSKU WYMAGANY DO ZWROTU ZATRZYMANEGO PRAWA JAZDY:

Wniosek o zwrot zatrzymanego prawa jazdy.

WZÓR WYPEŁNIONEGO WNIOSKU O ZWROT ZATRZYMANEGO PRAWA JAZDY DLA KIEROWCÓW ZAWODOWYCH ZNAJDZIESZ TUTAJ

Wniosek składa się do urzędu odpowiedniego dla Twojego miejsca zamieszkania.

W przypadku wydanego wcześniej skierowania na badania lekarskie, badania psychologiczne lub kurs reedukacyjny, do wniosku załącz następujące dokumenty:

  • orzeczenie lekarskie od lekarza uprawnionego do badań kierowców z Wojewódzkiego Ośrodka Medycyny Pracy
  • orzeczenie psychologiczne;
  • zaświadczenie o ukończeniu kursu reedukacyjnego.

Pamiętaj, że dokumenty muszą być w oryginale.

 

Miejsce złożenia dokumentów

Starostwo Powiatowe w Gryficach

Wydział Komunikacji, Transportu i Dróg Powiatowych

ul. Piłsudskiego 18, 72-300 Gryfice

 

Opłaty

W przypadku konieczności produkcji nowego druku prawa jazdy - w przypadku zmiany danych w nim  zawartych (np. z powodu zmiany terminu ważności) koszt wydania prawa jazdy wynosić będzie łącznie 100,00 zł

Opłaty możesz dokonać gotówką w kasie wydziału lub przelewem bankowym:

  • przelewem na rachunek bankowy Starostwa Powiatowego w Gryficach: opłata komunikacyjna: 04 1020 2791 0000 7102 0259 4158 (Bank PKO BP S.A.) w tytule przelewu wpisz OPŁATA KOMUNIKACYJNA ZA PRAWO JAZDY oraz DANE KIEROWCY;
  • pełnomocnictwo – na rachunek bankowy Urzędu Miasta w Gryficach nr konta 67 9376 0001 0000 0547 2001 0007 (Bank Spółdzielczy.) w tytule przelewu wpisz OPŁATA SKARBOWA – PRAWO JAZDY oraz DANE KIEROWCY;

Wysokość opłat:

L.p.

Rodzaj pojazdu / płatności

Wysokość opłaty komunikacyjnej (zł)

Wysokość opłaty ewidencyjnej (zł)

Wysokość Opłaty skarbowej (zł)

Łączna opłata

(zł)

1

Zwrot zatrzymanego praw jazdy + decyzja

(BEZ KONIECZNOŚCI ZAMÓWIENIE NOWEGO DRUKU)

-

0

-

0,00

 

Zwrot zatrzymanego praw jazdy + decyzja

(Z KONIECZNOŚCIĄ ZAMÓWIENIE NOWEGO DRUKU)

100

0

-

100,00

 

Termin i sposób załatwienia

Sprawę załatwia się osobiście. 

 

Pamiętaj, że każde przyjście do urzędu może wiązać się z ryzykiem spotkania innych osób. Jeśli mimo to, decydujesz się pozostawić dokumenty, to po zarejestrowaniu wniosku - prawo jazdy prześlemy je do Ciebie za pośrednictwem poczty.

Z uwagi na konieczność poddania dokumentów "kwarantannie", ograniczoną liczbę pracowników oraz procedury zamawiania i produkcji dokumentu może to potrwać kilkanaście dni.  

Podstawa prawna

  • ustawa z dnia 05.01.2011 r. - o kierujących pojazdami, wraz z przepisami wykonawczymi.

Tryb odwoławczy

Od decyzji odmawiającej wydanie zatrzymanego prawa możesz odwołać się do Samorządowego Kolegium Odwoławczego. Odwołanie złożysz tam, gdzie załatwiałeś sprawę. Masz na to 14 dni.

Obowiązek informacyjny

Administratorem Pani/Pana danych osobowych są:

1. Minister Cyfryzacji, mający siedzibę w Warszawie (00-060) przy ul. Królewskiej 27 - odpowiada za utrzymanie i rozwój Centralnej Ewidencji Pojazdów,

2. W zakresie danych przetwarzanych w dokumentacji papierowej i innych zbiorach danych prowadzonych przez organ rejestrujący pojazdy administratorem jest: Starosta Gryficki z siedzibą w Gryficach przy Placu Zwycięstwa 37.

Zgodnie z art. 13 ust. 1 i ust. 2 ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. informuję, iż:

Administrator - Minister Cyfryzacji wyznaczył inspektora ochrony danych, z którym może się Pani / Pan skontaktować poprzez email iod@mc.gov.pl, lub pisemnie na adres siedziby administratora. Z inspektorem ochrony danych można się kontaktować we wszystkich sprawach dotyczących przetwarzania danych osobowych oraz korzystania z praw związanych z przetwarzaniem danych.

Administrator – Starosta Gryficki - wyznaczył inspektora ochrony danych, z którym może się Pani / Pan skontaktować poprzez e-mail: iod@gryfice.pl lub pisemnie na adres:  Starosta Gryficki, Plac Zwycięstwa 37, 72-300 Gryfice

Z inspektorem ochrony danych można się kontaktować we wszystkich sprawach dotyczących przetwarzania danych osobowych oraz korzystania z praw związanych z przetwarzaniem danych.

1. Pani / Pana dane będą przetwarzane w celu wypełnienia obowiązku prawnego dot. ewidencji pojazdów, wynikającego z ustaw: ustawy z dnia 20 czerwca 1997 r. - Prawo o ruchu drogowym, wraz z przepisami wykonawczymi, a ponadto ustawy z 14.06.1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego oraz ustawy z 16.11.2006 r. o opłacie skarbowej.

2. Dane po zrealizowaniu celu, dla którego zostały zebrane, będą przetwarzane do celów archiwalnych i przechowywane przez okres niezbędny do zrealizowania przepisów dotyczących archiwizowania danych obowiązujących u Administratora.

3. Osoby, których dane dotyczą, mają prawo do:

a) dostępu do swoich danych osobowych
b) żądania sprostowania danych, które są nieprawidłowe
c) żądania usunięcia danych, gdy:

  • dane nie są już niezbędne do celów, dla których zostały zebrane
  • dane przetwarzane są niezgodnie z prawem

d) żądania ograniczenia przetwarzania, gdy:

  • osoby te kwestionują prawidłowość danych
  • przetwarzanie jest niezgodne z prawem, a osoby te sprzeciwiają się usunięciu danych
  • Administrator nie potrzebuje już danych osobowych do celów przetwarzania, ale są one potrzebne osobom, których dane dotyczą, do ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń

4. Ma Pani / Pan prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego, którym jest Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych.

5. Podanie danych osobowych jest wymogiem ustawowym.

6. Dane osobowe nie będą przetwarzane w sposób opierający się wyłącznie na zautomatyzowanym przetwarzaniu, w tym profilowaniu.

 

 

 

Wytworzył:
Udostępnił:
Salomon Rafał
(2020-04-02 12:02:42)
Ostatnio zmodyfikował:
Salomon Rafał
(2023-07-04 13:27:12)