Wtórnik tablicy rejestracyjnej - KORONAWIRUS

Wtórnik tablic rejestracyjnych - koronawirus

 

Wymagane dokumenty

Jeśli tablice rejestracyjne zostały zniszczone, zgubione lub skradzione możesz wyrobić wtórnik w urzędzie zachowując ten sam numer rejestracyjny.

Sprawę załatwia się osobiście. Jeżeli nie jest to możliwe, właściciel pojazdu powinien udzielić pisemnego pełnomocnictwa. Skorzystaj z naszego wzoru.

Uwaga!

W związku z wprowadzeniem nowych przepisów z zakresu rejestracji pojazdów, od 1.06.2018r. obowiązuje nowy wzór tablic rejestracyjnych - zmianie uległa wielkość czcionki. Jeżeli tablica rejestracyjna, którą utraciłeś lub została zniszczona wydana była przed tą datą, wówczas zobowiązany jesteś do wyrobienia wtórnika dwóch tablic (zgodnych z obowiązującymi przepisami).

Poniżej znajdziesz link do przykładowego zdjęcia przedstawiającego tablicę z dotychczasową czcionką oraz nową - "zwężoną", który może być pomocny w podjęciu samodzielnej decyzji o rodzaju tablic, które posiadasz.

Jeśli nie jesteś w stanie ocenić, czy należy zamówić wtórnik jednej czy dwóch tablic, przynieś je ze sobą do urzędu i pokaż pracownikowi podczas składaniu wniosku.

Pamiętaj! Czas oczekiwania na wtórniki tablic wydłuży się, jeżeli zawnioskujesz o jedną, podczas gdy powinieneś zamówić dwie.
      

Uwaga! Wtórnik tablic rejestracyjnych dotyczy pojazdów posiadających białe tablice rejestracyjne.

Do wniosku załącz następujące dokumenty:

  • dowód rejestracyjny;
  • w przypadku, kiedy reprezentujesz firmę przynieś KRS - może być wydruk ze strony internetowej;
  • dowód opłaty;
  • aktualne ubezpieczenie OC.

Gdy załatwiasz za kogoś sprawę, wystarczy pełnomocnictwo od właścicieli. Skorzystaj z naszego wzoru.

Jeśli chcesz tablice rejestracyjne z nowymi numerami, zabierz ze sobą dodatkowo:

  • tablice rejestracyjne;
  • zaświadczenie z Policji w przypadku kradzieży tablic;
  • dowód opłaty jak w przypadku rejestracji nowego pojazdu;
  • pełnomocnictwo od wszystkich właścicieli.

WZORY WNIOSKÓW WYMAGANE PRZY WYDANIU WTÓRNIKA TABLICY REJESTRACYJNEJ:

1. Wniosek o wydanie wtórnika tablicy rejestracyjnej.

2. Pełnomocnictwo - jeżeli jest wymagane.

3. Oświadczenie - jeżeli jest wymagane.

 

Miejsce złożenia dokumentów

Wniosek o wydanie wtórnika wraz z w/w dokumentami możesz przekazać osobiście w siedzibie tut. Organu:

Starostwo Powiatowe w Gryficach

Wydział Komunikacji, Transportu i Dróg Powiatowych

ul. Piłsudskiego 18, 72-300 Gryfice

 

Opłaty

Za wtórnika tablicy rejestracyjnej musisz wnieść opłatę.

Możesz to zrobić gotówką w kasie wydziału komunikacji lub przelewem:

  • przelewem na rachunek bankowy Starostwa Powiatowego w Gryficach: opłata komunikacyjna: 04 1020 2791 0000 7102 0259 4158 (Bank PKO BP S.A.) w tytule przelewu wpisz dane właściciela i nr nadwozia/ VIN;
  • pełnomocnictwo – na rachunek bankowy Urzędu Miasta w Gryficach nr konta 67 9376 0001 0000 0547 2001 0007 (Bank Spółdzielczy.) w tytule przelewu wpisz dane właściciela i nr nadwozia/ VIN (znajdziesz go w dowodzie rejestracyjnym pod literą E);

Wysokość opłat:

L.p.

Rodzaj pojazdu / płatności

Wysokość opłaty komunikacyjnej (zł)

Wysokość opłaty ewidencyjnej (zł)

Wysokość Opłaty skarbowej (zł)

Łączna opłata

1

Wtórnik dwóch tablic rejestracyjnych lub w przypadku utraty jednej tablicy z flagą Polski lub innych tablic wydanych przed dniem 01.06.2018r. (muszą być zamówione obie tablice rejestracyjne);

92,50

0

-

92,50

2

Wtórnik jednej tablicy rejestracyjnej - nie dotyczy tablic rejestracyjnych ze starymi oznaczeniami (czarne tablice rejestracyjne lub białe tablice z flagą Polski lub białe wydane przed dniem 01.06.2018r.)

52,50

0

-

52,50

3

Tylko dla motoroweru;

42,50

0

-

42,50

4

Gdy posiadasz czarne tablice rejestracyjne, należy pojazd przerejestrować na nowe oznaczenia, a opłaty wyniosą Cię tak jak w przypadku przerejestrowania:

 

0

 

 

Samochód

160

0

-

160,00

Motocykl, przyczepa, ciągnik rolniczy

120

0

-

120,00

Motorower

110

0

-

110,00

5

Pełnomocnictwo (jeżeli strona działa przez pełnomocnika od każdej osoby za którą załatwisz sprawę. W przypadku, gdy pełnomocnikiem będzie Twój mąż, żona, rodzic, dziecko, rodzeństwo, dziadkowie, wnuki - pełnomocnictwo jest bezpłatne. Prokura jako szczególny rodzaj pełnomocnictwa podlega opłacie)

-

-

17

17

 

Termin i sposób załatwienia

Nowe tablice rejestracyjne będą gotowe w terminie 7 dni roboczych.

Sprawę załatwia się osobiście. Jeżeli nie jest to możliwe, właściciel pojazdu powinien udzielić pisemnego pełnomocnictwa. Skorzystaj z naszego wzoru.

 

Podstawa prawna

  • ustawa z dnia 20 czerwca 1997 r. - Prawo o ruchu drogowym, wraz z przepisami wykonawczymi.

Tryb odwoławczy

Nie występuje.

Obowiązek informacyjny

Administratorem Pani/Pana danych osobowych są:

1. Minister Cyfryzacji, mający siedzibę w Warszawie (00-060) przy ul. Królewskiej 27 - odpowiada za utrzymanie i rozwój Centralnej Ewidencji Pojazdów,

2. W zakresie danych przetwarzanych w dokumentacji papierowej i innych zbiorach danych prowadzonych przez organ rejestrujący pojazdy administratorem jest: Starosta Gryficki z siedzibą w Gryficach przy Placu Zwycięstwa 37.

Zgodnie z art. 13 ust. 1 i ust. 2 ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. informuję, iż:

Administrator - Minister Cyfryzacji wyznaczył inspektora ochrony danych, z którym może się Pani / Pan skontaktować poprzez email iod@mc.gov.pl, lub pisemnie na adres siedziby administratora. Z inspektorem ochrony danych można się kontaktować we wszystkich sprawach dotyczących przetwarzania danych osobowych oraz korzystania z praw związanych z przetwarzaniem danych.

Administrator – Starosta Gryficki - wyznaczył inspektora ochrony danych, z którym może się Pani / Pan skontaktować poprzez e-mail: iod@gryfice.pl lub pisemnie na adres:  Starosta Gryficki, Plac Zwycięstwa 37, 72-300 Gryfice

Z inspektorem ochrony danych można się kontaktować we wszystkich sprawach dotyczących przetwarzania danych osobowych oraz korzystania z praw związanych z przetwarzaniem danych.

1. Pani / Pana dane będą przetwarzane w celu wypełnienia obowiązku prawnego dot. ewidencji pojazdów, wynikającego z ustaw: ustawy z dnia 20 czerwca 1997 r. - Prawo o ruchu drogowym, wraz z przepisami wykonawczymi, a ponadto ustawy z 14.06.1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego oraz ustawy z 16.11.2006 r. o opłacie skarbowej.

2. Dane po zrealizowaniu celu, dla którego zostały zebrane, będą przetwarzane do celów archiwalnych i przechowywane przez okres niezbędny do zrealizowania przepisów dotyczących archiwizowania danych obowiązujących u Administratora.

3. Osoby, których dane dotyczą, mają prawo do:

a) dostępu do swoich danych osobowych
b) żądania sprostowania danych, które są nieprawidłowe
c) żądania usunięcia danych, gdy:

  • dane nie są już niezbędne do celów, dla których zostały zebrane
  • dane przetwarzane są niezgodnie z prawem

d) żądania ograniczenia przetwarzania, gdy:

  • osoby te kwestionują prawidłowość danych
  • przetwarzanie jest niezgodne z prawem, a osoby te sprzeciwiają się usunięciu danych
  • Administrator nie potrzebuje już danych osobowych do celów przetwarzania, ale są one potrzebne osobom, których dane dotyczą, do ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń

4. Ma Pani / Pan prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego, którym jest Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych.

5. Podanie danych osobowych jest wymogiem ustawowym.

6. Dane osobowe nie będą przetwarzane w sposób opierający się wyłącznie na zautomatyzowanym przetwarzaniu, w tym profilowaniu

 

Wytworzył:
Udostępnił:
Salomon Rafał
(2020-04-09 13:20:50)
Ostatnio zmodyfikował:
Salomon Rafał
(2023-07-04 13:13:14)