Wtórnik dowodu rejestracyjnego - KORONAWIRUS

Wtórnik dowodu rejestracyjnego - koronawirus

Wymagane dokumenty

Gdy utraciłeś dowód rejestracyjny, to musisz uzyskać jego wtórnik.

Uwaga! Wtórnik dowodu rejestracyjnego/karty pojazdu może otrzymać osoba na którą pojazd jest zarejestrowany.

Sprawę załatwia się osobiście. Jeżeli nie jest to możliwe, właściciel pojazdu powinien udzielić pisemnego pełnomocnictwa. Skorzystaj z naszego wzoru.

 

Do wniosku załącz następujące dokumenty:

  • zniszczony dowód rejestracyjny - jeżeli ubiegasz się o wtórnik z powodu zniszczenia;
  • zaświadczenie z ważnym badaniem technicznym - w przypadku wtórnika dowodu rejestracyjnego;
  • w przypadku, kiedy reprezentujesz firmę przynieś KRS - może być wydruk ze strony internetowej;
  • dowód opłaty za wtórnik dowodu rejestracyjnego lub karty pojazdu;
  • aktualne ubezpieczenie OC.

W przypadku wtórnika karty pojazdu wszyscy współwłaściciele pojazdu muszą przyjść do urzędu. Jeżeli nie jest to możliwe powinni udzielić pisemnego pełnomocnictwa. Skorzystaj z naszego wzoru.

Gdy załatwiasz sprawę za kogoś, przynieś pełnomocnictwa od wszystkich właścicieli. Skorzystaj z naszego wzoru pełnomocnictwa.

 

WZORY WNIOSKÓW WYMAGANE PRZY WYDANIU WTÓRNIKA DOWODU REJESTRACYJNEGO / KARTY POJAZDU:

1. Wniosek o wydanie wtórnika dowodu

2Pełnomocnictwo - jeżeli jest wymagane.

 

Pamiętaj, że dokumenty muszą być w oryginale.

Miejsce złożenia dokumentów

  Wniosek o wydanie wtórnika wraz z w/w dokumentami możesz przekazać:

  • osobiście
  • pocztą na adres:

Starostwo Powiatowe w Gryficach

Wydział Komunikacji, Transportu i Dróg Powiatowych

ul. Piłsudskiego 18, 72-300 Gryfice

 

Opłaty

Za wydanie wtórnika dowodu rejestracyjnego musisz wnieść opłatę.

M

Możesz to zrobić gotówką w kasie wydziału komunikacji lub przelewem:

  • przelewem na rachunek bankowy Starostwa Powiatowego w Gryficach: opłata komunikacyjna: 04 1020 2791 0000 7102 0259 4158 (Bank PKO BP S.A.) w tytule przelewu wpisz dane właściciela i nr nadwozia/ VIN;
  • pełnomocnictwo – na rachunek bankowy Urzędu Miasta w Gryficach nr konta 67 9376 0001 0000 0547 2001 0007 (Bank Spółdzielczy.) w tytule przelewu wpisz dane właściciela i nr nadwozia/ VIN (znajdziesz go w dowodzie rejestracyjnym pod literą E);

Wysokość opłat:

L.p.

Rodzaj pojazdu / płatności

Wysokość opłaty komunikacyjnej (zł)

Wysokość opłaty ewidencyjnej (zł)

Wysokość Opłaty skarbowej (zł)

Łączna opłata

(zł)

1

Wtórnik dowodu rejestracyjnego

54

0

-

54,00

2

Pełnomocnictwo (jeżeli strona działa przez pełnomocnika od każdej osoby za którą załatwisz sprawę. W przypadku, gdy pełnomocnikiem będzie Twój mąż, żona, rodzic, dziecko, rodzeństwo, dziadkowie, wnuki - pełnomocnictwo jest bezpłatne. Prokura jako szczególny rodzaj pełnomocnictwa podlega opłacie)

-

-

17

17

   

Termin i sposób załatwienia

Sprawę można załatwić osobiście. Jeżeli nie jest to możliwe, właściciel pojazdu powinien udzielić pisemnego pełnomocnictwa. Skorzystaj z naszego wzoru.

 

Podstawa prawna

Ustawa z dnia 20 czerwca 1997 r. - Prawo o ruchu drogowym, wraz z przepisami wykonawczymi.

Tryb odwoławczy

Nie występuje.

Obowiązek informacyjny

Administratorem Pani/Pana danych osobowych są:

1. Minister Cyfryzacji, mający siedzibę w Warszawie (00-060) przy ul. Królewskiej 27 - odpowiada za utrzymanie i rozwój Centralnej Ewidencji Pojazdów,

2. W zakresie danych przetwarzanych w dokumentacji papierowej i innych zbiorach danych prowadzonych przez organ rejestrujący pojazdy administratorem jest: Starosta Gryficki z siedzibą w Gryficach przy Placu Zwycięstwa 37.

Zgodnie z art. 13 ust. 1 i ust. 2 ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. informuję, iż:

Administrator - Minister Cyfryzacji wyznaczył inspektora ochrony danych, z którym może się Pani / Pan skontaktować poprzez email iod@mc.gov.pl, lub pisemnie na adres siedziby administratora. Z inspektorem ochrony danych można się kontaktować we wszystkich sprawach dotyczących przetwarzania danych osobowych oraz korzystania z praw związanych z przetwarzaniem danych.

Administrator – Starosta Gryficki - wyznaczył inspektora ochrony danych, z którym może się Pani / Pan skontaktować poprzez e-mail: iod@gryfice.pl lub pisemnie na adres:  Starosta Gryficki, Plac Zwycięstwa 37, 72-300 Gryfice

Z inspektorem ochrony danych można się kontaktować we wszystkich sprawach dotyczących przetwarzania danych osobowych oraz korzystania z praw związanych z przetwarzaniem danych.

1. Pani / Pana dane będą przetwarzane w celu wypełnienia obowiązku prawnego dot. ewidencji pojazdów, wynikającego z ustaw: ustawy z dnia 20 czerwca 1997 r. - Prawo o ruchu drogowym, wraz z przepisami wykonawczymi, a ponadto ustawy z 14.06.1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego oraz ustawy z 16.11.2006 r. o opłacie skarbowej.

2. Dane po zrealizowaniu celu, dla którego zostały zebrane, będą przetwarzane do celów archiwalnych i przechowywane przez okres niezbędny do zrealizowania przepisów dotyczących archiwizowania danych obowiązujących u Administratora.

3. Osoby, których dane dotyczą, mają prawo do:

a) dostępu do swoich danych osobowych
b) żądania sprostowania danych, które są nieprawidłowe
c) żądania usunięcia danych, gdy:

  • dane nie są już niezbędne do celów, dla których zostały zebrane
  • dane przetwarzane są niezgodnie z prawem

d) żądania ograniczenia przetwarzania, gdy:

  • osoby te kwestionują prawidłowość danych
  • przetwarzanie jest niezgodne z prawem, a osoby te sprzeciwiają się usunięciu danych
  • Administrator nie potrzebuje już danych osobowych do celów przetwarzania, ale są one potrzebne osobom, których dane dotyczą, do ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń

4. Ma Pani / Pan prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego, którym jest Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych.

5. Podanie danych osobowych jest wymogiem ustawowym.

6. Dane osobowe nie będą przetwarzane w sposób opierający się wyłącznie na zautomatyzowanym przetwarzaniu, w tym profilowaniu

Wytworzył:
Udostępnił:
Salomon Rafał
(2020-04-22 14:36:26)
Ostatnio zmodyfikował:
Salomon Rafał
(2023-07-04 13:12:40)