Wymagane dokumenty
Gdy utraciłeś lub został zniszczony dowód rejestracyjny, to musisz uzyskać jego wtórnik.
Uwaga! Wtórnik dowodu rejestracyjnego może otrzymać osoba na którą pojazd jest zarejestrowany.
Sprawę załatwia się osobiście. Jeżeli nie jest to możliwe, właściciel pojazdu powinien udzielić pisemnego pełnomocnictwa. Skorzystaj z naszego wzoru.
Do wniosku załącz następujące dokumenty:
Gdy załatwiasz sprawę za kogoś, przynieś pełnomocnictwa od wszystkich właścicieli. Skorzystaj z naszego wzoru pełnomocnictwa.
WZORY WNIOSKÓW WYMAGANE PRZY WYDANIU WTÓRNIKA DOWODU REJESTRACYJNEGO:
1. Wniosek o wydanie wtórnika dowodu
2. Pełnomocnictwo - jeżeli jest wymagane.
Pamiętaj, że dokumenty muszą być w oryginale.
Wniosek o wydanie wtórnika wraz z w/w dokumentami możesz przekazać:
Starostwo Powiatowe w Gryficach
Wydział Komunikacji, Transportu i Dróg Powiatowych
ul. Piłsudskiego 18, 72-300 Gryfice
Za wydanie wtórnika dowodu rejestracyjnego musisz wnieść opłatę.
Możesz to zrobić gotówką w kasie wydziału komunikacji lub przelewem:
Wysokość opłat:
L.p. |
Rodzaj pojazdu / płatności |
Wysokość opłaty komunikacyjnej (zł) |
Wysokość opłaty ewidencyjnej (zł) |
Wysokość Opłaty skarbowej (zł) |
Łączna opłata (zł) |
1 |
Wtórnik dowodu rejestracyjnego |
54 |
0 |
- |
54,00 |
2 |
Pełnomocnictwo (jeżeli strona działa przez pełnomocnika od każdej osoby za którą załatwisz sprawę. W przypadku, gdy pełnomocnikiem będzie Twój mąż, żona, rodzic, dziecko, rodzeństwo, dziadkowie, wnuki - pełnomocnictwo jest bezpłatne. Prokura jako szczególny rodzaj pełnomocnictwa podlega opłacie) |
- |
- |
17 |
17 |
Termin i sposób załatwienia
Sprawę można załatwić osobiście. Jeżeli nie jest to możliwe, właściciel pojazdu powinien udzielić pisemnego pełnomocnictwa. Skorzystaj z naszego wzoru.
Podstawa prawna
Ustawa z dnia 20 czerwca 1997 r. - Prawo o ruchu drogowym, wraz z przepisami wykonawczymi.
Tryb odwoławczy
Obowiązek informacyjny
Administratorem Pani/Pana danych osobowych są:
1. Minister Cyfryzacji, mający siedzibę w Warszawie (00-060) przy ul. Królewskiej 27 - odpowiada za utrzymanie i rozwój Centralnej Ewidencji Pojazdów,
2. W zakresie danych przetwarzanych w dokumentacji papierowej i innych zbiorach danych prowadzonych przez organ rejestrujący pojazdy administratorem jest: Starosta Gryficki z siedzibą w Gryficach przy Placu Zwycięstwa 37.
Zgodnie z art. 13 ust. 1 i ust. 2 ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. informuję, iż:
Administrator - Minister Cyfryzacji wyznaczył inspektora ochrony danych, z którym może się Pani / Pan skontaktować poprzez email iod@mc.gov.pl, lub pisemnie na adres siedziby administratora. Z inspektorem ochrony danych można się kontaktować we wszystkich sprawach dotyczących przetwarzania danych osobowych oraz korzystania z praw związanych z przetwarzaniem danych.
Administrator – Starosta Gryficki - wyznaczył inspektora ochrony danych, z którym może się Pani / Pan skontaktować poprzez e-mail: iod@gryfice.pl lub pisemnie na adres: Starosta Gryficki, Plac Zwycięstwa 37, 72-300 Gryfice
Z inspektorem ochrony danych można się kontaktować we wszystkich sprawach dotyczących przetwarzania danych osobowych oraz korzystania z praw związanych z przetwarzaniem danych.
1. Pani / Pana dane będą przetwarzane w celu wypełnienia obowiązku prawnego dot. ewidencji pojazdów, wynikającego z ustaw: ustawy z dnia 20 czerwca 1997 r. - Prawo o ruchu drogowym, wraz z przepisami wykonawczymi, a ponadto ustawy z 14.06.1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego oraz ustawy z 16.11.2006 r. o opłacie skarbowej.
2. Dane po zrealizowaniu celu, dla którego zostały zebrane, będą przetwarzane do celów archiwalnych i przechowywane przez okres niezbędny do zrealizowania przepisów dotyczących archiwizowania danych obowiązujących u Administratora.
3. Osoby, których dane dotyczą, mają prawo do:
a) dostępu do swoich danych osobowych
b) żądania sprostowania danych, które są nieprawidłowe
c) żądania usunięcia danych, gdy:
d) żądania ograniczenia przetwarzania, gdy:
4. Ma Pani / Pan prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego, którym jest Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
5. Podanie danych osobowych jest wymogiem ustawowym.
6. Dane osobowe nie będą przetwarzane w sposób opierający się wyłącznie na zautomatyzowanym przetwarzaniu, w tym profilowaniu