Plan działania na rzecz poprawy zapewnienia dostęności osobom ze szczególnymi potrzebami na lata 2020 - 2021
Plan działania na rzecz poprawy zapewnienia dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami na lata 2020 – 2021
Na podstawie art.14 pkt 5 w związku z art. 6 ustawy z dnia 19 lipca 2019 r. o zapewnieniu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami (Dz. U. z 2019 r., poz. 1062) ustala się plan działania na rzecz poprawy zapewnienia dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami.
Lp. |
Termin |
Działanie |
Sposób realizacji |
Realizujący |
1. |
25.09.2020 |
Wyznaczenie koordynatora ds. Dostępności |
Zarządzenie Starosty |
Starosta Powiatu Gryfickiego |
2. |
25.09.2020 |
Powołanie zespołu ds. dostępności |
Zarządzenie Starosty |
Starosta Powiatu Gryfickiego |
3. |
29.09.2020 |
Pismo w sprawie wyznaczenia Koordynatorów ds. dostępności w jednostkach organizacyjnych Powiatu Gryfickiego |
Pismo Aiso.0023.1184.2020.MB z dnia 29 września 2020r. |
Sekretarz Powiatu, Wicestarosta |
4. |
15.10.2020 |
Ostateczny termin wyznaczenia koordynatorów w jednostkach organizacyjnych Powiatu Gryfickiego |
Pismo Aiso.0023.1184.2020.MB z dnia 29 września 2020r. |
Sekretarz Powiatu, Wicestarosta |
5. |
31.10.2020 |
Sporządzenie planu działania na rzecz poprawy zapewnienia dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami na lata 2020-2021 |
Opracowanie planu działania na rzecz poprawy zapewnienia dostępności, |
Koordynator ds. dostępności |
6. |
31.12.2021 |
Wspieranie osób ze szczególnymi potrzebami do dostępności w zakresie: |
|
Koordynator ds. dostępności, zespól ds. dostępności, koordynatorzy ds. dostępności w jednostkach organizacyjnych Powiatu Gryfickiego |
7. |
31.03.2021 |
Analiza stanu zapewnienia dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami przez Jednostki organizacyjne Powiatu Gryfickiego |
Analiza winna być procesem ciągłym w roku 2021 zakłada się że analiza musi być sporządzona do daty przygotowania raportu o stanie zapewnienia dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami. Poszczególne elementy analizy to: - Analiza stanu obiektów pod względem dostosowania ich architektury do potrzeb osób ze szczególnymi potrzebami wynikającymi przepisów ustawy z dnia 19 lipca 2019r. o zapewnieniu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami, - Analiza dostępności w zakresie cyfrowym do potrzeb osób ze szczególnymi potrzebami,
- Dokonanie Analizy dostępności w zakresie informacyjno – komunikacyjnym do potrzeb osób ze szczególnymi potrzebami. |
Koordynator ds. dostępności, zespól ds. dostępności, koordynatorzy ds. dostępności w jednostkach organizacyjnych Powiatu Gryfickiego |
8. |
31.03.2021 |
Sporządzenie Raportu o stanie zapewnienia dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami. |
- Przygotowanie informacji w poszczególnych jednostkach organizacyjnych, - Konsolidacja informacji oraz opracowanie raportu zbiorczego, - przesłanie raportu zbiorczego, - podanie raportu do publicznej wiadomości. |
Koordynator ds. dostępności, zespól ds. dostępności, koordynatorzy ds. dostępności w jednostkach organizacyjnych Powiatu Gryfickiego |
9. |
31.12.2021 |
Działania w zakresie poprawy realizacji zadań w zakresie dostępności przez Powiat Gryficki |
|
Koordynator ds. dostępności, zespól ds. dostępności, koordynatorzy ds. dostępności w jednostkach organizacyjnych Powiatu Gryfickiego, Dyrektorzy Wydziałów i Jednostek organizacyjnych, Zarząd Powiatu Gryfickiego
|