Wydanie zaświadczenia o samodzielnym lokalu
Wymagane dokumenty:
1. Wniosek o wydanie zaświadczenia winien zawierać: nazwisko i adres wnioskodawcy, nazwę organu mającego wydać zaświadczenie, nr lokalu i adres budynku, w którym znajduje się samodzielny lokal mieszkalny / inny niż mieszkalny, datę i podpis wnioskodawcy.
2. Do wniosku o wydanie zaświadczenia o samodzielnym lokalu należy dołączyć:
- inwentaryzację uproszczoną lokalu z opisem, wykonaną przez osobę posiadającą uprawnienia budowlane, z której wynika, że lokal spełnia wymogi samodzielnego lokalu mieszkalnego, przeznaczonego na stały pobyt ludzi lub lokalu wykorzystywanego zgodnie z przeznaczeniem na cele inne niż mieszkalne,
- szkic sytuacyjny, ukazujący położenie obiektu w terenie.
Opłaty:
Na podstawie ustawy z dnia 08 grudniaa 2006 r o opłacie skarbowej (Dz.U. z 2006 Nr 225, poz. 1635):
- opłata skarbowa od zaświadczenia - 17 zł.
Zwalnia się z opłaty skarbowej wydawanie zaświadczeń dla jednostek budżetowych i jednostek samorządu terytorialnego.
Miejsce złożenia dokumentów:
Kancelaria Ogólna pok. nr 410
Termin załatwienia sprawy:
W terminie siedmiu dni.
Jednostka odpowiedzialna:
Wydział Urbanistyki Urbanistyki, Architektury i Budownictwa Starostwa Powiatowego
Podstawa prawna:
- art. 217 § 1, § 2 pkt 1 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. - Kodeks postępowania administracyjnego (tekst jednolity z 2000 r. Dz.U. Nr 98, poz. 1071),
- art. 2 ust. 3 ustawy z dnia 24 czerwca 1994 r o własności lokali (tekst jednolity z 2000 r. Dz.U. Nr 80, poz. 903).
w Gryficach,
Wniosek o wydanie zaświadczenia o samodzielności lokalu do pobrania .odt
Wniosek o wydanie zaświadczenia o samodzielności lokalu do pobrania .pdf