Zgłoszenie zbycia pojazdu - KORONAWIRUS
Zgłoszenie zbycia pojazdu - koronawirus
Wymagane dokumenty
Jeśli zbyłeś pojazd (np. sprzedaż, darowizna) zgodnie z obowiązującymi przepisami w ciągu 30 dni zawiadomić o tym urząd.
Aby to zrobić wypełnij wniosek zawiadomienie o zbyciu pojazdu, następnie wydrukuj go i podpisz.
Do wniosku (w oryginale) załącz następujące dokumenty:
- kopia dokumentu, na podstawie którego nastąpiło zbycie (np. umowa sprzedaży, umowa darowizny);
- w przypadku, kiedy reprezentujesz firmę załącz KRS - może być wydruk ze strony internetowej
- gdy załatwiasz za kogoś sprawę, wystarczy pisemne pełnomocnictwo w oryginale od współwłaścicieli. Skorzystaj z naszego wzoru.
Miejsce złożenia dokumentów
Zawiadomienie o zbyciu wraz z w/w dokumentami możesz przekazać osobiście:
- pocztą na adres:
Starostwo Powiatowe w Gryficach
Wydział Komunikacji, Transportu i Dróg Powiatowych
ul. Piłsudskiego 18, 72-300 Gryfice
- za pośrednictwem Elektronicznej Platformy Usług Administracji Publicznej (ePUAP)
Pamiętaj o dołączeniu kopii dokumentu nabycia.
Opłaty
Zgłoszenie zbycia pojazdu nie podlega opłacie.
W przypadkach, w których zachodzi konieczność złożenia pełnomocnictwa, należy dołączyć do niego opłatę.
Możesz to zrobić gotówką w kasie wydziału komunikacji lub przelewem:
na rachunek bankowy Urzędu Miasta w Gryficach (Bank Spółdzielczy):
67 9376 0001 0000 0547 2001 0007
w tytule przelewu wpisz: PEŁNOMOCNICTWO, dane właściciela i nr nadwozia/ VIN (znajdziesz go w dowodzie rejestracyjnym pod literą E);
Wysokość opłat:
L.p. |
Rodzaj pojazdu / płatności |
Wysokość opłaty komunikacyjnej (zł) |
Wysokość opłaty ewidencyjnej (zł) |
Wysokość Opłaty skarbowej (zł) |
Łączna opłata (zł) |
1 |
Pełnomocnictwo (jeżeli strona działa przez pełnomocnika od każdej osoby za którą załatwisz sprawę. W przypadku, gdy pełnomocnikiem będzie Twój mąż, żona, rodzic, dziecko, rodzeństwo, dziadkowie, wnuki - pełnomocnictwo jest bezpłatne. Prokura jako szczególny rodzaj pełnomocnictwa podlega opłacie) |
- |
- |
17 |
17 |
Termin i sposób załatwienia
Zawiadomienie o zbyciu wraz z w/w dokumentami możesz przekazać osobiście lub:
- pocztą na adres:
Starostwo Powiatowe w Gryficach
Wydział Komunikacji, Transportu i Dróg Powiatowych
ul. Piłsudskiego 18, 72-300 Gryfice
- za pośrednictwem Elektronicznej Platformy Usług Administracji Publicznej (ePUAP)
Podstawa prawna
- ustawa z dnia 20 czerwca 1997 r. - Prawo o ruchu drogowym, wraz z przepisami wykonawczymi.
Tryb odwoławczy
Nie występuje.
Obowiązek informacyjny
Administratorem Pani/Pana danych osobowych są:
1. Minister Cyfryzacji, mający siedzibę w Warszawie (00-060) przy ul. Królewskiej 27 - odpowiada za utrzymanie i rozwój Centralnej Ewidencji Pojazdów,
2. W zakresie danych przetwarzanych w dokumentacji papierowej i innych zbiorach danych prowadzonych przez organ rejestrujący pojazdy administratorem jest: Starosta Gryficki z siedzibą w Gryficach przy Placu Zwycięstwa 37.
Zgodnie z art. 13 ust. 1 i ust. 2 ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. informuję, iż:
Administrator - Minister Cyfryzacji wyznaczył inspektora ochrony danych, z którym może się Pani / Pan skontaktować poprzez email iod@mc.gov.pl, lub pisemnie na adres siedziby administratora. Z inspektorem ochrony danych można się kontaktować we wszystkich sprawach dotyczących przetwarzania danych osobowych oraz korzystania z praw związanych z przetwarzaniem danych.
Administrator - Starosta Gryficki - wyznaczył inspektora ochrony danych, z którym może się Pani / Pan skontaktować poprzez e-mail: iod@gryfice.pl lub pisemnie na adres: Starosta Gryficki, Plac Zwycięstwa 37, 72-300 Gryfice
Z inspektorem ochrony danych można się kontaktować we wszystkich sprawach dotyczących przetwarzania danych osobowych oraz korzystania z praw związanych z przetwarzaniem danych.
1. Pani / Pana dane będą przetwarzane w celu wypełnienia obowiązku prawnego dot. ewidencji pojazdów, wynikającego z ustaw: ustawy z dnia 20 czerwca 1997 r. - Prawo o ruchu drogowym, wraz z przepisami wykonawczymi, a ponadto ustawy z 14.06.1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego oraz ustawy z 16.11.2006 r. o opłacie skarbowej.
2. Dane po zrealizowaniu celu, dla którego zostały zebrane, będą przetwarzane do celów archiwalnych i przechowywane przez okres niezbędny do zrealizowania przepisów dotyczących archiwizowania danych obowiązujących u Administratora.
3. Osoby, których dane dotyczą, mają prawo do:
a) dostępu do swoich danych osobowych
b) żądania sprostowania danych, które są nieprawidłowe
c) żądania usunięcia danych, gdy:
- dane nie są już niezbędne do celów, dla których zostały zebrane
- dane przetwarzane są niezgodnie z prawem
d) żądania ograniczenia przetwarzania, gdy:
- osoby te kwestionują prawidłowość danych
- przetwarzanie jest niezgodne z prawem, a osoby te sprzeciwiają się usunięciu danych
- Administrator nie potrzebuje już danych osobowych do celów przetwarzania, ale są one potrzebne osobom, których dane dotyczą, do ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń
4. Ma Pani / Pan prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego, którym jest Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
5. Podanie danych osobowych jest wymogiem ustawowym.
6. Dane osobowe nie będą przetwarzane w sposób opierający się wyłącznie na zautomatyzowanym przetwarzaniu, w tym profilowaniu