Zgłoszenie zbycia pojazdu - KORONAWIRUS

Zgłoszenie zbycia pojazdu - koronawirus

Wymagane dokumenty

Jeśli zbyłeś pojazd (np. sprzedaż, darowizna) zgodnie z obowiązującymi przepisami w ciągu 30 dni zawiadomić o tym urząd.

Aby to zrobić wypełnij wniosek zawiadomienie o zbyciu pojazdu, następnie wydrukuj go i podpisz.

Do wniosku (w oryginale) załącz następujące dokumenty:

  • kopia dokumentu,  na podstawie którego nastąpiło zbycie (np. umowa sprzedaży, umowa darowizny);
  • w przypadku, kiedy reprezentujesz firmę załącz KRS - może być wydruk ze strony internetowej
  • gdy załatwiasz za kogoś sprawę, wystarczy pisemne pełnomocnictwo w oryginale od współwłaścicieli. Skorzystaj z naszego wzoru.

 

Miejsce złożenia dokumentów

Zawiadomienie o zbyciu wraz z w/w dokumentami możesz przekazać osobiście:

  • pocztą na adres:

Starostwo Powiatowe w Gryficach

Wydział Komunikacji, Transportu i Dróg Powiatowych

ul. Piłsudskiego 18, 72-300 Gryfice

  • za pośrednictwem Elektronicznej Platformy Usług Administracji Publicznej (ePUAP)

Pamiętaj o dołączeniu kopii dokumentu nabycia.

Opłaty

Zgłoszenie zbycia pojazdu nie podlega opłacie.

W przypadkach, w których zachodzi konieczność złożenia pełnomocnictwa, należy dołączyć do niego opłatę.

Możesz to zrobić gotówką w kasie wydziału komunikacji lub przelewem:

na rachunek bankowy Urzędu Miasta w Gryficach (Bank Spółdzielczy):

67 9376 0001 0000 0547 2001 0007

w tytule przelewu wpisz: PEŁNOMOCNICTWO, dane właściciela i nr nadwozia/ VIN (znajdziesz go w dowodzie rejestracyjnym pod literą E);

Wysokość opłat:

L.p.

Rodzaj pojazdu / płatności

Wysokość opłaty komunikacyjnej (zł)

Wysokość opłaty ewidencyjnej (zł)

Wysokość Opłaty skarbowej (zł)

Łączna opłata

(zł)

1

Pełnomocnictwo

(jeżeli strona działa przez pełnomocnika od każdej osoby za którą załatwisz sprawę.

W przypadku, gdy pełnomocnikiem będzie Twój mąż, żona, rodzic, dziecko, rodzeństwo, dziadkowie, wnuki - pełnomocnictwo jest bezpłatne.

Prokura jako szczególny rodzaj pełnomocnictwa podlega opłacie)

-

-

17

17

 

Termin i sposób załatwienia

Zawiadomienie o zbyciu wraz z w/w dokumentami możesz przekazać osobiście lub:

  • pocztą na adres:

Starostwo Powiatowe w Gryficach

Wydział Komunikacji, Transportu i Dróg Powiatowych

ul. Piłsudskiego 18, 72-300 Gryfice

  • za pośrednictwem Elektronicznej Platformy Usług Administracji Publicznej (ePUAP)

Podstawa prawna

  • ustawa z dnia 20 czerwca 1997 r. - Prawo o ruchu drogowym, wraz z przepisami wykonawczymi.

Tryb odwoławczy

Nie występuje.

Obowiązek informacyjny

Administratorem Pani/Pana danych osobowych są:

1. Minister Cyfryzacji, mający siedzibę w Warszawie (00-060) przy ul. Królewskiej 27 - odpowiada za utrzymanie i rozwój Centralnej Ewidencji Pojazdów,

2. W zakresie danych przetwarzanych w dokumentacji papierowej i innych zbiorach danych prowadzonych przez organ rejestrujący pojazdy administratorem jest: Starosta Gryficki z siedzibą w Gryficach przy Placu Zwycięstwa 37.

Zgodnie z art. 13 ust. 1 i ust. 2 ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. informuję, iż:

Administrator - Minister Cyfryzacji wyznaczył inspektora ochrony danych, z którym może się Pani / Pan skontaktować poprzez email iod@mc.gov.pl, lub pisemnie na adres siedziby administratora. Z inspektorem ochrony danych można się kontaktować we wszystkich sprawach dotyczących przetwarzania danych osobowych oraz korzystania z praw związanych z przetwarzaniem danych.

Administrator - Starosta Gryficki - wyznaczył inspektora ochrony danych, z którym może się Pani / Pan skontaktować poprzez e-mail: iod@gryfice.pl lub pisemnie na adres:  Starosta Gryficki, Plac Zwycięstwa 37, 72-300 Gryfice

Z inspektorem ochrony danych można się kontaktować we wszystkich sprawach dotyczących przetwarzania danych osobowych oraz korzystania z praw związanych z przetwarzaniem danych.

1. Pani / Pana dane będą przetwarzane w celu wypełnienia obowiązku prawnego dot. ewidencji pojazdów, wynikającego z ustaw: ustawy z dnia 20 czerwca 1997 r. - Prawo o ruchu drogowym, wraz z przepisami wykonawczymi, a ponadto ustawy z 14.06.1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego oraz ustawy z 16.11.2006 r. o opłacie skarbowej.

2. Dane po zrealizowaniu celu, dla którego zostały zebrane, będą przetwarzane do celów archiwalnych i przechowywane przez okres niezbędny do zrealizowania przepisów dotyczących archiwizowania danych obowiązujących u Administratora.

3. Osoby, których dane dotyczą, mają prawo do:

a) dostępu do swoich danych osobowych
b) żądania sprostowania danych, które są nieprawidłowe
c) żądania usunięcia danych, gdy:

  • dane nie są już niezbędne do celów, dla których zostały zebrane
  • dane przetwarzane są niezgodnie z prawem

d) żądania ograniczenia przetwarzania, gdy:

  • osoby te kwestionują prawidłowość danych
  • przetwarzanie jest niezgodne z prawem, a osoby te sprzeciwiają się usunięciu danych
  • Administrator nie potrzebuje już danych osobowych do celów przetwarzania, ale są one potrzebne osobom, których dane dotyczą, do ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń

4. Ma Pani / Pan prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego, którym jest Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych.

5. Podanie danych osobowych jest wymogiem ustawowym.

6. Dane osobowe nie będą przetwarzane w sposób opierający się wyłącznie na zautomatyzowanym przetwarzaniu, w tym profilowaniu

Wytworzył:
Udostępnił:
Salomon Rafał
(2020-04-01 13:53:39)
Ostatnio zmodyfikował:
Salomon Rafał
(2023-02-16 11:44:42)
       DRUKUJ TĘ STRONĘ Obrazek drukarki