Zadania Rzecznika Praw Konsumenta

 

ZADANIA POWIATOWEGO RZECZNIKA KONSUMENTÓW:

  1. Wykonywanie zadań jednostek samorządu terytorialnego w zakresie ochrony konsumenta na zasadach określonych odrębnymi przepisami, które ustalają również szczegółowy zakres jego działania i przysługujące mu uprawnienia.
  2. Współdziałanie z właściwymi terytorialnie delegaturami Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów oraz organizacjami, do których zadań statutowych należy ochrona interesów konsumentów.
  3. Zapewnienie bezpłatnego poradnictwa, informacji prawnej i pomocy w innej formie w zakresie ochrony interesów konsumentów.
  4. Składanie wniosków w sprawie stanowienia i zmiany przepisów prawa miejscowego w zakresie ochrony interesów konsumentów.
  5. Wytaczanie powództw na rzecz obywateli w sprawach o ochronę interesów konsumentów,  a także występowanie, za zgodą powoda, do postępowania w tych sprawach w każdym  jego stadium.
  6. Prowadzenie edukacji w zakresie ochrony praw konsumentów.
Wytworzył:
Udostępnił:
Wieczorek-Ronewicz Izabela
(2004-06-22 13:54:16)
Ostatnio zmodyfikował:
Oksiejuk Joanna
(2018-04-25 14:35:57)

       DRUKUJ TĘ STRONĘ Obrazek drukarki