Zadania Rzecznika Praw Konsumenta
ZADANIA POWIATOWEGO RZECZNIKA KONSUMENTÓW:
- Wykonywanie zadań jednostek samorządu terytorialnego w zakresie ochrony konsumenta na zasadach określonych odrębnymi przepisami, które ustalają również szczegółowy zakres jego działania i przysługujące mu uprawnienia.
- Współdziałanie z właściwymi terytorialnie delegaturami Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów oraz organizacjami, do których zadań statutowych należy ochrona interesów konsumentów.
- Zapewnienie bezpłatnego poradnictwa, informacji prawnej i pomocy w innej formie w zakresie ochrony interesów konsumentów.
- Składanie wniosków w sprawie stanowienia i zmiany przepisów prawa miejscowego w zakresie ochrony interesów konsumentów.
- Wytaczanie powództw na rzecz obywateli w sprawach o ochronę interesów konsumentów, a także występowanie, za zgodą powoda, do postępowania w tych sprawach w każdym jego stadium.
- Prowadzenie edukacji w zakresie ochrony praw konsumentów.