Wtórnik tablicy rejestracyjnej - KORONAWIRUS
Wtórnik tablic rejestracyjnych - koronawirus
Wymagane dokumenty
Jeśli tablice rejestracyjne zostały zniszczone, zgubione lub skradzione możesz wyrobić wtórnik w urzędzie zachowując ten sam numer rejestracyjny.
Sprawę załatwia się osobiście. Jeżeli nie jest to możliwe, właściciel pojazdu powinien udzielić pisemnego pełnomocnictwa. Skorzystaj z naszego wzoru.
Uwaga!
W związku z wprowadzeniem nowych przepisów z zakresu rejestracji pojazdów, od 1.06.2018r. obowiązuje nowy wzór tablic rejestracyjnych - zmianie uległa wielkość czcionki. Jeżeli tablica rejestracyjna, którą utraciłeś lub została zniszczona wydana była przed tą datą, wówczas zobowiązany jesteś do wyrobienia wtórnika dwóch tablic (zgodnych z obowiązującymi przepisami).
Poniżej znajdziesz link do przykładowego zdjęcia przedstawiającego tablicę z dotychczasową czcionką oraz nową - "zwężoną", który może być pomocny w podjęciu samodzielnej decyzji o rodzaju tablic, które posiadasz.
Jeśli nie jesteś w stanie ocenić, czy należy zamówić wtórnik jednej czy dwóch tablic, przynieś je ze sobą do urzędu i pokaż pracownikowi podczas składaniu wniosku.
Pamiętaj! Czas oczekiwania na wtórniki tablic wydłuży się, jeżeli zawnioskujesz o jedną, podczas gdy powinieneś zamówić dwie.
Uwaga! Wtórnik tablic rejestracyjnych dotyczy pojazdów posiadających białe tablice rejestracyjne.
Do wniosku załącz następujące dokumenty:
- dowód rejestracyjny;
- w przypadku, kiedy reprezentujesz firmę przynieś KRS - może być wydruk ze strony internetowej;
- dowód opłaty;
- aktualne ubezpieczenie OC.
Gdy załatwiasz za kogoś sprawę, wystarczy pełnomocnictwo od właścicieli. Skorzystaj z naszego wzoru.
Jeśli chcesz tablice rejestracyjne z nowymi numerami, zabierz ze sobą dodatkowo:
- tablice rejestracyjne;
- zaświadczenie z Policji w przypadku kradzieży tablic;
- dowód opłaty jak w przypadku rejestracji nowego pojazdu;
- pełnomocnictwo od wszystkich właścicieli.
WZORY WNIOSKÓW WYMAGANE PRZY WYDANIU WTÓRNIKA TABLICY REJESTRACYJNEJ:
1. Wniosek o wydanie wtórnika tablicy rejestracyjnej.
2. Pełnomocnictwo - jeżeli jest wymagane.
3. Oświadczenie - jeżeli jest wymagane.
Miejsce złożenia dokumentów
Wniosek o wydanie wtórnika wraz z w/w dokumentami możesz przekazać osobiście w siedzibie tut. Organu:
Starostwo Powiatowe w Gryficach
Wydział Komunikacji, Transportu i Dróg Powiatowych
ul. Piłsudskiego 18, 72-300 Gryfice
Opłaty
Za wtórnika tablicy rejestracyjnej musisz wnieść opłatę.
Możesz to zrobić gotówką w kasie wydziału komunikacji lub przelewem:
- przelewem na rachunek bankowy Starostwa Powiatowego w Gryficach: opłata komunikacyjna: 04 1020 2791 0000 7102 0259 4158 (Bank PKO BP S.A.) w tytule przelewu wpisz dane właściciela i nr nadwozia/ VIN;
- pełnomocnictwo – na rachunek bankowy Urzędu Miasta w Gryficach nr konta 67 9376 0001 0000 0547 2001 0007 (Bank Spółdzielczy.) w tytule przelewu wpisz dane właściciela i nr nadwozia/ VIN (znajdziesz go w dowodzie rejestracyjnym pod literą E);
Wysokość opłat:
L.p. |
Rodzaj pojazdu / płatności |
Wysokość opłaty komunikacyjnej (zł) |
Wysokość opłaty ewidencyjnej (zł) |
Wysokość Opłaty skarbowej (zł) |
Łączna opłata |
1 |
Wtórnik dwóch tablic rejestracyjnych lub w przypadku utraty jednej tablicy z flagą Polski lub innych tablic wydanych przed dniem 01.06.2018r. (muszą być zamówione obie tablice rejestracyjne); |
92,50 |
0 |
- |
92,50 |
2 |
Wtórnik jednej tablicy rejestracyjnej - nie dotyczy tablic rejestracyjnych ze starymi oznaczeniami (czarne tablice rejestracyjne lub białe tablice z flagą Polski lub białe wydane przed dniem 01.06.2018r.) |
52,50 |
0 |
- |
52,50 |
3 |
Tylko dla motoroweru; |
42,50 |
0 |
- |
42,50 |
4 |
Gdy posiadasz czarne tablice rejestracyjne, należy pojazd przerejestrować na nowe oznaczenia, a opłaty wyniosą Cię tak jak w przypadku przerejestrowania: |
|
0 |
|
|
Samochód |
160 |
0 |
- |
160,00 | |
Motocykl, przyczepa, ciągnik rolniczy |
120 |
0 |
- |
120,00 |
|
Motorower |
110 |
0 |
- |
110,00 |
|
5 |
Pełnomocnictwo (jeżeli strona działa przez pełnomocnika od każdej osoby za którą załatwisz sprawę. W przypadku, gdy pełnomocnikiem będzie Twój mąż, żona, rodzic, dziecko, rodzeństwo, dziadkowie, wnuki - pełnomocnictwo jest bezpłatne. Prokura jako szczególny rodzaj pełnomocnictwa podlega opłacie) |
- |
- |
17 |
17 |
Termin i sposób załatwienia
Nowe tablice rejestracyjne będą gotowe w terminie 7 dni roboczych.
Sprawę załatwia się osobiście. Jeżeli nie jest to możliwe, właściciel pojazdu powinien udzielić pisemnego pełnomocnictwa. Skorzystaj z naszego wzoru.
Podstawa prawna
- ustawa z dnia 20 czerwca 1997 r. - Prawo o ruchu drogowym, wraz z przepisami wykonawczymi.
Tryb odwoławczy
Nie występuje.
Obowiązek informacyjny
Administratorem Pani/Pana danych osobowych są:
1. Minister Cyfryzacji, mający siedzibę w Warszawie (00-060) przy ul. Królewskiej 27 - odpowiada za utrzymanie i rozwój Centralnej Ewidencji Pojazdów,
2. W zakresie danych przetwarzanych w dokumentacji papierowej i innych zbiorach danych prowadzonych przez organ rejestrujący pojazdy administratorem jest: Starosta Gryficki z siedzibą w Gryficach przy Placu Zwycięstwa 37.
Zgodnie z art. 13 ust. 1 i ust. 2 ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. informuję, iż:
Administrator - Minister Cyfryzacji wyznaczył inspektora ochrony danych, z którym może się Pani / Pan skontaktować poprzez email iod@mc.gov.pl, lub pisemnie na adres siedziby administratora. Z inspektorem ochrony danych można się kontaktować we wszystkich sprawach dotyczących przetwarzania danych osobowych oraz korzystania z praw związanych z przetwarzaniem danych.
Administrator – Starosta Gryficki - wyznaczył inspektora ochrony danych, z którym może się Pani / Pan skontaktować poprzez e-mail: iod@gryfice.pl lub pisemnie na adres: Starosta Gryficki, Plac Zwycięstwa 37, 72-300 Gryfice
Z inspektorem ochrony danych można się kontaktować we wszystkich sprawach dotyczących przetwarzania danych osobowych oraz korzystania z praw związanych z przetwarzaniem danych.
1. Pani / Pana dane będą przetwarzane w celu wypełnienia obowiązku prawnego dot. ewidencji pojazdów, wynikającego z ustaw: ustawy z dnia 20 czerwca 1997 r. - Prawo o ruchu drogowym, wraz z przepisami wykonawczymi, a ponadto ustawy z 14.06.1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego oraz ustawy z 16.11.2006 r. o opłacie skarbowej.
2. Dane po zrealizowaniu celu, dla którego zostały zebrane, będą przetwarzane do celów archiwalnych i przechowywane przez okres niezbędny do zrealizowania przepisów dotyczących archiwizowania danych obowiązujących u Administratora.
3. Osoby, których dane dotyczą, mają prawo do:
a) dostępu do swoich danych osobowych
b) żądania sprostowania danych, które są nieprawidłowe
c) żądania usunięcia danych, gdy:
- dane nie są już niezbędne do celów, dla których zostały zebrane
- dane przetwarzane są niezgodnie z prawem
d) żądania ograniczenia przetwarzania, gdy:
- osoby te kwestionują prawidłowość danych
- przetwarzanie jest niezgodne z prawem, a osoby te sprzeciwiają się usunięciu danych
- Administrator nie potrzebuje już danych osobowych do celów przetwarzania, ale są one potrzebne osobom, których dane dotyczą, do ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń
4. Ma Pani / Pan prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego, którym jest Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
5. Podanie danych osobowych jest wymogiem ustawowym.
6. Dane osobowe nie będą przetwarzane w sposób opierający się wyłącznie na zautomatyzowanym przetwarzaniu, w tym profilowaniu