Wtórnik dowodu rejestracyjnego
Wtórnik dowodu rejestracyjnego.
Wymagane dokumenty
Gdy utraciłeś lub został zniszczony dowód rejestracyjny, to musisz uzyskać jego wtórnik.
Uwaga! Wtórnik dowodu rejestracyjnego może otrzymać osoba na którą pojazd jest zarejestrowany.
Sprawę załatwia się osobiście. Jeżeli nie jest to możliwe, właściciel pojazdu powinien udzielić pisemnego pełnomocnictwa. Skorzystaj z naszego wzoru.
Do wniosku załącz następujące dokumenty:
- oświadczenie o utracie dowodu rejestracyjnego - jeżeli ubiegasz się o wtórnik z powodu utraty;
- zniszczony dowód rejestracyjny - jeżeli ubiegasz się o wtórnik z powodu zniszczenia;
- zaświadczenie z ważnym badaniem technicznym - w przypadku wtórnika dowodu rejestracyjnego;
- w przypadku, kiedy reprezentujesz firmę przynieś KRS - może być wydruk ze strony internetowej;
- dowód opłaty za wtórnik dowodu rejestracyjnego;
- aktualne ubezpieczenie OC.
Gdy załatwiasz sprawę za kogoś, przynieś pełnomocnictwa od wszystkich właścicieli. Skorzystaj z naszego wzoru pełnomocnictwa.
WZORY WNIOSKÓW WYMAGANE PRZY WYDANIU WTÓRNIKA DOWODU REJESTRACYJNEGO:
1. Wniosek o wydanie wtórnika dowodu
2. Pełnomocnictwo - jeżeli jest wymagane.
Pamiętaj, że dokumenty muszą być w oryginale.
Miejsce złożenia dokumentów
Wniosek o wydanie wtórnika wraz z w/w dokumentami możesz przekazać:
- osobiście
- pocztą na adres:
Starostwo Powiatowe w Gryficach
Wydział Komunikacji, Transportu i Dróg Powiatowych
ul. Piłsudskiego 18, 72-300 Gryfice
Opłaty
Za wydanie wtórnika dowodu rejestracyjnego musisz wnieść opłatę.
Możesz to zrobić gotówką w kasie wydziału komunikacji lub przelewem:
- przelewem na rachunek bankowy Starostwa Powiatowego w Gryficach: opłata komunikacyjna: 04 1020 2791 0000 7102 0259 4158 (Bank PKO BP S.A.) w tytule przelewu wpisz dane właściciela i nr nadwozia/ VIN;
- pełnomocnictwo – na rachunek bankowy Urzędu Miasta w Gryficach nr konta 67 9376 0001 0000 0547 2001 0007 (Bank Spółdzielczy.) w tytule przelewu wpisz dane właściciela i nr nadwozia/ VIN (znajdziesz go w dowodzie rejestracyjnym pod literą E);
Wysokość opłat:
L.p. |
Rodzaj pojazdu / płatności |
Wysokość opłaty komunikacyjnej (zł) |
Wysokość opłaty ewidencyjnej (zł) |
Wysokość Opłaty skarbowej (zł) |
Łączna opłata (zł) |
1 |
Wtórnik dowodu rejestracyjnego |
54 |
0 |
- |
54,00 |
2 |
Pełnomocnictwo (jeżeli strona działa przez pełnomocnika od każdej osoby za którą załatwisz sprawę. W przypadku, gdy pełnomocnikiem będzie Twój mąż, żona, rodzic, dziecko, rodzeństwo, dziadkowie, wnuki - pełnomocnictwo jest bezpłatne. Prokura jako szczególny rodzaj pełnomocnictwa podlega opłacie) |
- |
- |
17 |
17 |
Termin i sposób załatwienia
Sprawę można załatwić osobiście. Jeżeli nie jest to możliwe, właściciel pojazdu powinien udzielić pisemnego pełnomocnictwa. Skorzystaj z naszego wzoru.
Podstawa prawna
Ustawa z dnia 20 czerwca 1997 r. - Prawo o ruchu drogowym, wraz z przepisami wykonawczymi.
Tryb odwoławczy
Nie występuje.
Obowiązek informacyjny
Administratorem Pani/Pana danych osobowych są:
1. Minister Cyfryzacji, mający siedzibę w Warszawie (00-060) przy ul. Królewskiej 27 - odpowiada za utrzymanie i rozwój Centralnej Ewidencji Pojazdów,
2. W zakresie danych przetwarzanych w dokumentacji papierowej i innych zbiorach danych prowadzonych przez organ rejestrujący pojazdy administratorem jest: Starosta Gryficki z siedzibą w Gryficach przy Placu Zwycięstwa 37.
Zgodnie z art. 13 ust. 1 i ust. 2 ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. informuję, iż:
Administrator - Minister Cyfryzacji wyznaczył inspektora ochrony danych, z którym może się Pani / Pan skontaktować poprzez email iod@mc.gov.pl, lub pisemnie na adres siedziby administratora. Z inspektorem ochrony danych można się kontaktować we wszystkich sprawach dotyczących przetwarzania danych osobowych oraz korzystania z praw związanych z przetwarzaniem danych.
Administrator – Starosta Gryficki - wyznaczył inspektora ochrony danych, z którym może się Pani / Pan skontaktować poprzez e-mail: iod@gryfice.pl lub pisemnie na adres: Starosta Gryficki, Plac Zwycięstwa 37, 72-300 Gryfice
Z inspektorem ochrony danych można się kontaktować we wszystkich sprawach dotyczących przetwarzania danych osobowych oraz korzystania z praw związanych z przetwarzaniem danych.
1. Pani / Pana dane będą przetwarzane w celu wypełnienia obowiązku prawnego dot. ewidencji pojazdów, wynikającego z ustaw: ustawy z dnia 20 czerwca 1997 r. - Prawo o ruchu drogowym, wraz z przepisami wykonawczymi, a ponadto ustawy z 14.06.1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego oraz ustawy z 16.11.2006 r. o opłacie skarbowej.
2. Dane po zrealizowaniu celu, dla którego zostały zebrane, będą przetwarzane do celów archiwalnych i przechowywane przez okres niezbędny do zrealizowania przepisów dotyczących archiwizowania danych obowiązujących u Administratora.
3. Osoby, których dane dotyczą, mają prawo do:
a) dostępu do swoich danych osobowych
b) żądania sprostowania danych, które są nieprawidłowe
c) żądania usunięcia danych, gdy:
- dane nie są już niezbędne do celów, dla których zostały zebrane
- dane przetwarzane są niezgodnie z prawem
d) żądania ograniczenia przetwarzania, gdy:
- osoby te kwestionują prawidłowość danych
- przetwarzanie jest niezgodne z prawem, a osoby te sprzeciwiają się usunięciu danych
- Administrator nie potrzebuje już danych osobowych do celów przetwarzania, ale są one potrzebne osobom, których dane dotyczą, do ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń
4. Ma Pani / Pan prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego, którym jest Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
5. Podanie danych osobowych jest wymogiem ustawowym.
6. Dane osobowe nie będą przetwarzane w sposób opierający się wyłącznie na zautomatyzowanym przetwarzaniu, w tym profilowaniu